Τυχαίες νέες ταινίες:
23 Minutes to Sunrise (2012)
Είδος: Θρίλλερ / Thriller
Ημερομηνία: 2013 Mar 25

House Hunting (2013)
Είδος: Θρίλλερ / Thriller
Ημερομηνία: 2013 Mar 03

You and I (2011)
Είδος: Δράμα / Drama
Ημερομηνία: 2012 Sep 07

Girl in Progress (2012)
Είδος: Δράμα / Drama
Ημερομηνία: 2012 Sep 01

SeeFood (Sea Level) 2011
Είδος: Κινούμενα σχέδια / Animated
Ημερομηνία: 2012 Jun 23

The Decoy Bride (2011)
Είδος: Κωμωδίες / Comedies
Ημερομηνία: 2012 Feb 06

Inside (2012)
Είδος: Θρίλλερ / Thriller
Ημερομηνία: 2013 Feb 06

Seven Below (2012)
Είδος: Θρίλλερ / Thriller
Ημερομηνία: 2012 Apr 08

Café de Flore (2011)
Είδος: Δράμα / Drama
Ημερομηνία: 2012 Feb 25

Alien Origin (2012)
Είδος: Θρίλλερ / Thriller
Ημερομηνία: 2012 Aug 06

2 Headed Shark Attack (2012)
Είδος: Θρίλλερ / Thriller
Ημερομηνία: 2012 Feb 21

Identity Thief (2013)
Είδος: Κωμωδίες / Comedies
Ημερομηνία: 2013 Mar 07

21 Jump Street (2012)
Είδος: Περιπέτειες / Adventure
Ημερομηνία: 2012 Mar 25

Babycall (2011)
Είδος: Θρίλλερ / Thriller
Ημερομηνία: 2012 Feb 22

V/H/S (VHS) 2012
Είδος: Θρίλλερ / Thriller
Ημερομηνία: 2012 Oct 18

Loosies (2012)
Είδος: Δράμα / Drama
Ημερομηνία: 2012 Mar 06

Argo (2012) Κριτική Ταινίας












    Argo (2012) Κριτική Ταινίας

    Είσαι προληπτικός; Αν ναι, να σου θυμίσω πως τα τελευταία δύο χρόνια, πως μια ταινία που έχει κάνει πρεμιέρα την πρώτη Παρασκευή του φεστιβάλ του Τορόντο, τραβά όλο τον χρυσό δρόμο μέχρι το τέλος της Οσκαρικής καταξίωσης. Έτσι συνέβη πρόπερσι με τον King's Speech, έτσι επαναλήφθηκε και δώδεκα μήνες πριν με τον The Artist. Μαντέψτε λοιπόν. Το τρίτο σκηνοθετικό βήμα του Ben Affleck, κατόπιν των Gone Baby Gone και The Town, που δανείστηκε τον τίτλο της από το φημισμένο σκάφος της Ελληνικής Μυθολογίας, προβλήθηκε στο πρόγραμμα της συγκεκριμένη ημέρα και έτυχε ενθουσιώδης υποδοχής και από τους κριτικούς και από το κοινό. Πέραν των προλήψεων όμως, το Argo διαθέτει ακόμη μερικά συστατικά που προβλέπουν επιτυχία:

     Βασίζεται σε πραγματική ιστορία. Η κρίση στις διμερείς σχέσεις Ιράν - ΗΠΑ (1979 - 1981) που κορυφώθηκε με το περιστατικό ομηρείας στην Βαγδάτη, όταν έξι από τους εργαζόμενους διπλωμάτες στην αμερικάνικη πρεσβεία, βρήκαν καταφύγιο στην οικία του Καναδού (εδώ καυχιέμαι) επιτετραμμένου. Με λίγη βοήθεια από την παραγωγή του Χόλιγουντ, η CIA διοργάνωσε τα γυρίσματα μιας ντεμέκ ταινίας επιστημονικής φαντασίας στα περίχωρα της Περσικής πρωτεύουσας, δίνοντας την δυνατότητα στους πράκτορες της να βρεθούν στο επίκεντρο, με την ιδιότητα των μελών του κινηματογραφικού συνεργείου.
     Ο Ben Affleck είναι ήδη κάτοχος χρυσού αγαλματιδίου - θυμίζω ως το μοιράζεται με τον κολλητό του Matt Damon, για το πρωτότυπο σενάριο του The Good Will Hunting - μα έστω κι αν υποκριτικά ακόμη δεν έχει πείσει για την αξία του (προσμετρώ και την μέτρια εμφάνιση του στο πολύ πρόσφατο To The Wonder του Malick) σκηνοθετικά η ματιά του εμφανίζει διαρκή βελτίωση. Φαινόμενο που αποκαλείται Παράγοντας Clint και αυτονόητα δεν απαιτεί περαιτέρω επεξηγήσεις. 
     Ένα άλλο παρόμοιο φαινόμενο, που ονομάζεται Παράγοντας Clooney, ποιότητος και αξίας ενός - τουλάχιστον - επιπέδου παραπάνω, εδώ σε όχι λίγα σημεία κάνει την εμφάνιση του.
     Το Argo θα κάνει την επίσημη εμφάνιση του στις αίθουσες στην καρδιά της προεκλογικής εκστρατείας, μπορεί να θεωρηθεί η τέλεια πατριωτική ταινία, υποστηρίζει το"παλιό καλό" σατανικό Αραβικό στερεότυπο, σε στιγμές που το μιλιταριστικό λόμπι των γερακιών, πιέζει για μια κλιμακούμενη σύγκρουση με το Ιράν.
     Το σενάριο του Wag The Dog, που εδώ αναπτύσσεται από την ανάποδη, είναι πάντα δελεαστικό στους κύκλους του Χόλιγουντ, δεδομένου ότι αφήνει και αμέτρητα περιθώρια για καυστική σάτιρα.

    Επιπλέον η δημιουργική ομάδα που συγκέντρωσε ο Affleck, έχει επιδείξει τεράστια προσοχή στην ιστορική λεπτομέρεια, με εξαίρεση την μέτρια δουλειά που έχει γίνει στις κομμώσεις της δεκαετίας του 70, αλλά και στην αδυναμία απεικόνισης των πραγματικών σκηνικών που έλαβαν χώρα τα περιστατικά. Θα ήταν άλλωστε απίθανο οι Ιρανοί να πέσουν στην ίδια παγίδα δυο φορές μέσα σε τριάντα χρόνια. Επί προσωπικού πάντως το πλάνο που γυρίστηκε στην Κωνσταντινούπολη, στο ναό - σύμβολο της Αγίας (του Θεού) Σοφίας, συρρίκνωσε την καρδιά μου σαν κουκουνάρι. Πιστεύω πως ο Ben δεν θα έπρεπε να κρατήσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του βασικού κατασκόπου που έφερε εις πέρας την ριψοκίνδυνη αποστολή, για τον εαυτό, αλλά πέρα της συγκεκριμένης αστοχίας, αποζημιωνόμαστε από το περιφερειακό καστ, που συνθέτουν ρολίστες του επιπέδου του Alan Arkin (κλέβει την παράσταση, σίγουρη υποψηφιότητα στους υποστηρικτικούς) ως ο σκηνοθέτης του ψευδοφίλμ και του απολαυστικού Bryan Cranston, που υποδύεται το αφεντικό του Affleck στην Υπηρεσία. Πέραν αυτών είναι πάντα συγκινητικό να συνυπάρχει στο τιμ ο John Goodman, υποδυόμενος τον πολυβραβευμένο make up artist του Πλανήτη των Πιθήκων, συμβολισμός που μπορεί να σημαίνει και πολλά, άσχετα αν θα μπορούσε να παίξει έναν χαρακτήρα με πολύ μεγαλύτερη συμμετοχή. Το Argo σίγουρα παίζει με ικανότητα τους κανόνες του Οσκαρικού παιχνιδιού, δεν παρεκκλίνει στιγμή αυτής της ρότας που τράβηξε αποξαρχής και αυτό για μένα είναι πολύ σημαντικό. Η τελική σεκάνς, συνδυασμένη με τους τίτλους τέλους, έχουν σκοπό να συγκινήσουν το κοινό κι έχω την αίσθηση πως θα το πετύχουν. Από την μεριά του ο Affleck, θα πρέπει να αισθάνεται δικαιωμένος από το αποτέλεσμα, που είναι πιθανόν να τον ανεβάσει στο πάνω ράφι των σύγχρονων Αμερικάνων σκηνοθετών. Απλά για την ιστορία, η Αργώ, άνοιξε στο Τορόντο την ίδια Παρασκευή με το The Master του Paul Thomas Anderson...